Sunday 13 March 2011

Cerita pada satu ketika

Aku xtaw adakah ini benar-benar belaku atau hanya bayangan aku..kisahnye bermula dengan kehidupan aku apabila hidup bujang(tinggal di rumah seorang diri) seperti biasa aku pulang dari kerja jam 10.00pm.. pada malam itu taman perumahanku sunyi sepi.. hati ku tertanya-tanya.. kemana semua orang? selalunya taman ku kecoh dengan suara budak-budak..
tapi itu tidak menghairanan aku.. tiba di rumah, aku membuka pintu dan memberi salam..
 
lantas aku terdengar ada yang menyahut salam aku itu.. pada mula nya aku seperti biasa,aku fikir keluargaku ada di rumah.. tetapi mereka semua alam perjalan pulang ke kampung..
aduh jangtungku berdegup laju lagi laju dari kereta lumba... ingin meyedapkan hati ku yang cemas itu,aku mendengar ayat-ayat al-quran.. alhamdulillah..
 
semua hampir pulih... aku pun terus mandi.. selepas mandi aku menunaikan solat isya'..
yang peliknya semasa aku niat lidah ku pasti menyebut 'IMAMAN' sedangkan aku solat seorang diri
..
aku mengulang dengan membaca niat dengan betul.. akhirnya aku berjaya.. hahah, aku berjaya..aku solat seperti biasa, pada tahyat akhir ketika aku memberi salam, tiba-tiba aku tersentap, ada yang mengikut memberi salam. tapi kerana kusyuk aku tidak merasa takut.. selepas habis solat, aku mula
terfikir, siapa yang solat bersama aku???dan kenapa aku asyik mambaca niat yang sembahyang beramai-ramai..

hingga kini aku masih tertanya-tanya tentang kejadian itu.. what wrong with me??? adakah itu cubaan dari tuhan?tapi apakah maksudnya itu? jiwa ku asyik terganggu dengan kejadian itu...
ADAKAH ANDA PERNAH MELALUI PEKARA ITU??
 

No comments:

Post a Comment